Inilah Minuman Yang Dapat Mengeluarkan Segala Jenis Racun Berbahaya Dan Lemak Jahat Didalam Tubuh Kita…



Tanpa disedari ternyata ada banyak racun yang masuk ke dalam badan melalui makanan atau pencemaran udara. Racun dan sisa berisiko itu cepat atau lambat akan terkumpul makin banyak dan akhirnya mengakibatkan penyakit berisiko seperti jantung atau bahkan kanser..

Begitu pula dengan kehadiran lemak jahat yang nampak akibat pengambilan makanan tidak sihat dan jarang sukan. Kolesterol tinggi mengakibatkan timbulnya pelbagai penyakit seperti diabetes dan desakan darah tinggi.

Sebenarnya badan sudah mempunyai system sendiri untuk buang racun dan menghancurkan kolesterol dari dalam tubuh. Tetapi system itu makin lama akan haus apabila bekerja begitu keras dan tanpa ada henti, akibatnya badan jadi berisiko terkena penyakit. (Like page ‘Informasi dan Tauladan‘ di Facebook)

Jus untuk mengeluarkan racun dari tubuh:

Apabila system badan sudah tidak boleh memproses semua bahan-bahan dan sisa berisiko jadi gejala-gejala penyakit bakal mula kelihatan. Pesakit mula rasakan banyak aduan dan akhirnya perlu ke doktor untuk dirawat.

Sebetulnya Tuhan sudah berikan kita satu cara untuk menyembuhkan atau menyihatkan sendiri. Sarana itu berbentuk buah-buahan dan sayur-sayuran. Tanaman ini apabila diolah dengan betul dapat mengeluarkan racun dari dalam tubuh dan bahkan juga boleh menghancurkan kolesterol jahat dengan cara semula jadi.

Didalam artikel kali ini kita akan mengulas beberapa gabungan jus dari gabungan buah-buahan dan sayur-sayuran yang dapat menolong system detoksifikasi dan keluarkan racun dari dalam tubuh.

Selain itu, jus ini juga boleh turunkan berat badan. Namun ingat, anda juga harus kurangkan pengambilan kalori harian sekitaran 500 kalori, apabila anda mahu menggunakannya untuk turunkan berat badan dengan cepat.

Oleh itu, kami sudah menyiapkan gabungan jus terbaik, yang terbahagi dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. Anda boleh juga beri tambahan ais batu dengan perbandingan 2: 1 iaitu, 2 segi untuk jus, dan 1 untuk ais. (Like page ‘Informasi dan Tauladan‘ di Facebook)

Kombinasi Jus:

Epal dan pir
Cranberry, anggur dan buah prune.
Epal, pir dan nanas
Oren dan limau gedang
Epal dan tembikai
Baca juga: Keluarkan Racun dari usus besar dengan Kombinasi Ini

Juice Hijau Terbaik:

Saderi, bayam, tomato.
Timun, daun pasli, saderi dan halia.
Seledri, kangkung, tomato, bawah putih dan selasih
Saderi, bayam, kubis, dill (jintan sowa) dan lemon.
Bayam, tomato, bawang putih, halia dan cili.

Juice Kombinasi Terbaik:

Epal hijau, strobery, timun, kangkung, dan mint
Blueberry, raspberry, kubis, timun, dan mint
Nanas, tembikai, mangga, dan lada oren
Nanas, limau, tembikai, bayam, dan cili cayenne
Oren, lemon, limau nipis, dan halia

Apa Manfaatnya?

Buah-buahan dan sayur-sayuran yakni makanan yang demikian berguna untuk tubuh. Selain berbentuk detoks atau keluarkan zat berisiko dari tubuh, buah-buahan dan sayur-sayuran juga menolong system pembentukan sel-sel badan dengan cepat.

Buah-buahan dan sayur-sayuran yang berbeza akan berikan manfaat yang tidak sama juga. Contoh, timun iaitu pembersih tubuh yang demikian baik, sebentar pasli mempunyai karakter diuretik mudah, tengah tembikai boleh meneutralkan asid dan singkirkan racun daripada buah pinggang.

Kenapa Harus Jus Buah Fresh?

Minum jus fresh dan alami akan melatih otak dan tubuh untuk mengambil lebih sedikit makanan dan kalori serta tingkatkan penurunan berat badan.

Demikian sebahagian jenis aloi jus buah-buahan dan sayur-sayuran yang demikian baik untuk kesihatan dan kekuatan tubuh.

Sumber: rencahrasa

0 Response to "Inilah Minuman Yang Dapat Mengeluarkan Segala Jenis Racun Berbahaya Dan Lemak Jahat Didalam Tubuh Kita…"

Post a Comment