Minuman Tonik Untuk Menguatkan Imuninasi Tubuh!



Minuman Tonik untuk meningkatkan sistem imun. Tonik yang sihat ini dibuat dari akar astragalus, halia, akar angelica, dan madu – semua ramuan yang terbukti menyokong fungsi sistem imun.

Astragalus, herba terkenal dalam perubatan Cina, mengandungi sifat anti-radang dan antibakteria. Kajian mengenai astragalus menunjukkan bahawa akar dapat meningkatkan ketahanan terhadap jangkitan dan mengawal respon imun tubuh.

Begitu juga, akar angelica telah ditunjukkan untuk menguatkan sistem imun dan merawat penyakit pernafasan dan gejala sejuk.

Akhir sekali, kedua-dua halia dan madu adalah antioksidan yang kuat yang mengandungi sifat anti-radang dan antibakteria.

Madu mengaktifkan respon sistem imun terhadap jangkitan dan menghalang percambahan sel. Begitu juga, halia juga mempunyai kesan anti-radang dan boleh membantu dengan sakit otot.



Resipi untuk menguatkan daya tahan tubuh

Bahan-bahan
-1 sudu besar. madu
-1 oz. akar astragalus kering
-1 oz. akar angelica kering
-1/2 oz. chamomile kering
-1 sudu kecil. halia kering
-1 sudu kecil. kulit jeruk kering
-1 batang kayu manis
-1 sudu kecil. benih cardamom
-10 oz. alkohol (disyorkan: 100 bukti vodka)

Cara-caranya

1. Larutkan madu dalam 2 sudu air mendidih. Biarkan sejuk.
2. Campurkan madu dan 7 ramuan seterusnya dalam balang mason.
3. Lekatkan rapat dan simpan di tempat yang sejuk dan gelap.
4. Biarkan pengumpan menanam sehingga kekuatan yang dikehendaki dicapai, kira-kira 2-4 minggu. Goncangkan balang secara berkala (kira-kira sekali sehari).
5. Simpan tonik yang tegang dalam bekas kedap udara pada suhu bilik.

Untuk menggunakan: Campurkan tonik ini menjadi teh panas atau ambil beberapa titis sebagai minuman pertama apabila anda bangun untuk perlindungan semasa musim sejuk dan selesema.

0 Response to "Minuman Tonik Untuk Menguatkan Imuninasi Tubuh!"

Post a Comment